tisdag 22 juli 2008

Semester i USA

Anlände med familjen till New York igår söndag den 20 juli. Skönt att bara gå runt och slappa. Detta är en fantastisk stad som är så annorlunda i jämförelse med många andra städer.
Jag har hunnit med ett kort besök på huvudkontoret för National Kidney Foundation - NKF efter att vi varit uppe på toppen av Empire State Building, trots lite grymtande från familjen. Jag träffade Gary Green som ansvarar för technology. Gary är även sekreterare i WTGF, World Transplant Games Federation. Jag blev mycket imponerad av den verksamhet som NKF bedriver i USA. Enbart på huvudkontoret i New York har man 200 anställda. Njurförbundet i Sverige har fyra på kansliet i Sundbyberg. Läs mer om NKF på deras hemsida http://www.kidneygny.org/.

Fick ett mail från Christian Farman som är ordförande i Njurförbundets regionförening i Småland. Christian vidarebefordrade en länk till Aftonbladet som handlar om försämringarna i sjukförsäkringen. Det gläder mig att det finns personer som är "taggade" och engagerar sig i frågan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår att familjen grymtade ;-)

Ha det fortsatt gott over there och hälsa Sis och Lillspöket!