torsdag 8 juli 2010

Mona Sahlin inget sänke

För två dagar sedan undrade jag om Mona Sahlin är ett sänke för sitt parti. Trots det skrev jag att jag personligen anser att hon kan matcha Frederik Reinfeldt som efterträdare på statsministerposten. Efter att ha följt kvällens Debatt i SVT och nyhetssändningarna verkar det som jag fått rätt i min uppfattning om Mona Sahlin. Så gott som samstämmigt är kommentarerna att Mona Sahlin levererade det hittills bästa politiska talet i Almedalen och att hon t o m överträffade självaste Frederik Reinfeldt. Bland kommentarerna framkomm dessutom att hon den här gången framträdde mer statsmannamässigt än Reinfeldt.
Synd bara att Mona Sahlin är tvingad att underordna sig Ohly, Eriksson och Wetterstrand. Jag tror faktiskt att situationen hade varit annorlunda om hon fått agera ensam på den politiska arenan eller bara ihop med Wetterstrand.

Inga kommentarer: